Adjatok rám piros ruhát

2014.01.30. 04:44

A napokban vettem egy piros kabátot. Olyan vagyok benne, mint Piroska a mesében, vagy mint a Hapcimanó, mégis, még a lelkemnek is jól esik felvenni. Két napja folyamatosan egy mondat jár a fejemben: „adjanak rám piros ruhát”. Először nem tudtam mihez kötni, mindig egy idős néni képe tulakodott az agyamba,szerda este azonban megvilágosodtam.

Nem egy idős nénike mondta ezt nekem, hanem egy törékeny kislány. Csengét még akkor ismertem meg, amikor önkéntesként dolgoztam egy fogyatékos gyerekeket gondozó intézetben. Csenge törékeny volt, szellemi fogyatékos. Ám hatalmas kék szemeinél csak a mosolya volt még nagyobb. Folyamatosan izgett-mozgott, rohangált, alig lehetett a nyomában járni.

Csenge azonban nagyon beteg volt, végstádiumban. Olykor csak összeesett, kifutott belőle minden erő és volt, hogy napokig ki sem tudott kelni az ágyból. Az intézet számos dolgozója szerint isteni áldás a szüleinek, hogy nem kell tovább gondoskodni a kislányról. Sokan voltunk azonban, akik csodáltuk ezt a kislányt. Mert amikor magatehetetlenül csak feküdt az ágyban, akkor is körbefutotta mosolya a fejét, amikor meglátott. Csilingelő hangon kacagott, amikor futkározott és azt sem fogom sosem elfelejteni, amikor édesanyja karjaiba kapta.

Amikor már tudtuk, hogy nem sok van hátra neki, a mennyről, angyalokról beszélgettünk, a békéről, ami akkor átjárja az embert. Mindig azon morfondíroztam, vajon mennyit is érthetett meg mindebből, hiszen fogyatékos volt és csak egy kislány. Amikor utoljára láttam, az ölembe kúszott és annyit mondott, hogy ha elmegy, adjunk rá piros ruhát. Akkor ugyanis az anyukája majd hamarabb észreveszi a tömegben, amikor ő is a Mennyországba költözik. 

A bejegyzés trackback címe:

https://pinacolada.blog.hu/api/trackback/id/tr905789096

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása