Mit utasítasz vissza?

2014.03.27. 07:12

A minap együtt ebédeltem egy barátommal. Bár élveztem a társaságát, kissé kókadoztam is az oldalán. Amikor eltöprengtem az okán, rájöttem, hogy a barátom nagyon ért mindennek az elutasításához, legyen szó könyvről, filmről, érzelemről, elméletről, önsegítő módszerről, szóval bármiről. Számára mindenki csak tehetségtelen, buta és persze minek álmodozni, úgyse éred te azt el sose. Nos, sok esetben lehet, hogy igaza van. Ám nem lett boldogabb ettől.

Azt hiszem, okulni kellene a példáján. Ha elutasítunk embereket és gondolatokat, csak mert az egész világ nem ért egyet velük, talán igazunk van. Ugyanakkor ki is üresedünk belül. Aki ellöki magától, ami beválhatna az életében, az lemond tulajdon fejlődéséről. Lemond a lehetőségeiről. 

Mit számít, ha a könyv, amit olvasunk és megszeretünk, senki másnak nem tetszik? (jajj, hányszor jártam már így, hogy beleszerettem egy könyvbe és persze valami "okos" rögtön jött, hogy de az lopott, nem eredeti, pfúj, az szenny, nem szabad, pfúj, pfúj - miközben ő persze egy oldalt sem olvasott belőle. Sőt, akadt olyan fanyalgó is, aki úgy húzott le könyvet, hogy EGYÁLTALÁN nem olvas)

Mit számít, hogy a mesternek, együttesnek, színésznek, írónak, akiért rajongunk, nincs más híve? Mit számít, ha a gyógymód, ami bevált a mi esetünkben, mindenki másnál hatástalan?

Ami számít, az ÖNMAGUNK. A boldogságunk. Az egészségünk. A gyógyulásunk. A jólétünk.

Az igazság az, hogy nincs olyan módszer, amely mindenkinek használna. Nincs olyan tanár, aki mindenkinek megfelelne. Nincs olyan könyv, ami mindenkit fellelkesítene. 

Ahelyett, hogy elutasítanánk magunktól a lehetségest, csak, hogy igazunk legyen, gondolkodjunk el, mit tudunk elfogadni fejlődésünk érdekében?

A bejegyzés trackback címe:

https://pinacolada.blog.hu/api/trackback/id/tr545880612

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása